« بروشور راهکارهای ساده فیش نویسی با مثالتمام موفقیت علمی انسان در مطالعه کردن است »

نقش طلاب در حفظ آرامش جامعه در بحران ها

نوشته شده توسطبازتاب پژوهش مدرسه علمیه بم 6ام خرداد, 1399

برگزاری نشست علمی پژوهشی با موضوع “نقش طلاب در حفظ آرامش جامعه در بحران ها”

به گزارش خبرگزاری کوثر از کرمان کانون پژوهشی افق برتر با همکاری هسته پژوهشی بصیرت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)  شهرستان بم نشست علمی پژوهشی با عنوان “نقش طلاب در حفظ آرامش جامعه در بحران ها” با حضور استاد خانم جان بیگ پور طلاب و اساتید در فضای مجازی در تاریخ 3/3/ 1398 برگزار نمود.

در ابتدای نشست خانم جان بیگ پور به عوامل آرامش بخش اساسی در بحران ها و مشکلات اشاره کرد و گفت :1. یاد خداوند"الابذکرالله تطمئن القلوب” 2. توکل بر خداوند “و من یتوکل علی الله فهو حسبه” 3. توسل بر اهل بیت علیهم السلام  4. صبر در مصایب و مشکلات از عوامل آرامش بخش در بحران ها می باشند.

ایشان در ادامه وظایف طلاب در بحران ها را بیان نمود و گفت: طلاب وظیفه دارند در بحران از طریق موعظه و فن بیان مردم را با این عوامل آشنا کنند و انس بدهند ،موعظه برای انسان ها آرامش بخش است و امیرالمومنین علی (علیه السلام) در این زمینه فرموده اند :” این دلها همانند تن ها خسته می شوند برای نشاط آن ، به سخنان تازه ی حکیمانه روی بیاورید.” استاد حوزه ادامه داد : نقش دیگر طلاب در آرامش جامعه بعد از راهنمایی و سوق دادن مردم به سمت خدا و اهل بیت علیهم السلام این است که یک طلبه با رفتار عملی خود آرامش بخش مردم  ؛  ما باید ببینیم چقدر می توانیم با رفتارهایمان در سلامت روانی جامعه موثر باشیم چون دیگران چشمانشان به ماست . و فراموش نکنیم رزمندگان در دوران دفاع مقدس زیرآتش دشمن چه آرامشی داشتند و خنده و شوخی از لبانشان نمی افتاد.

خانم بیگ پور نقش دیگر طلاب را گذشت و ایثار در بحران ها دانست و افزود : مردم با دیدن ایثار و از خود گذشتگی طلاب آرامش پیدا می کنند . در همین دوران کرونا عده ای از طلاب در کنار کادر پزشکی به مردم خدمت کردند و عده ای داوطلبانه به غسل دادن بیماران کرونایی پرداختند و عده ای از طلاب فقرا و نیازمندان را فراموش نکردند و شروع به جمع آوری و توضیع اقلام ضروری مردم نمودند.

ایشان در پایان گفت : یک طلبه ای که صاحب  اخلاص و تهذیب است و رابطه اش با خدا و اهل بیت علیهم اسلام دایمی است و می تواند با نورِ معنویت خود حتی بدون کلام به دیگران آرامش بدهد. و در حقیقت طلاب باید آینه تابان نور اهل بیت(علیهم السلام)  باشند و پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)فرمودند :"خوشا به حال افراد مخلصی که چراغ هدایت می باشند که به وسیله آنها مردم از فتنه ی تاریکی نجات پیدا می کنند…” . همچنین خانم بیگ پور در بین بحث و در پایان پاسخگوی سوالات و شبهات طلاب در این زمینه بودند.


فرم در حال بارگذاری ...