« نشست علمی پژوهشی دشمن شناسی در مکتب حاج قاسمکرسی آزاد اندیشی نقش رهبری در مشکلات اقتصادی آری یا خیر؟ »

راهکارهای مقابله با شبهات علیه وحدت اسلامی

نوشته شده توسطبازتاب پژوهش مدرسه علمیه بم 2ام اسفند, 1399

یکی بودن و در کنار هم بودن اولین راهکار مقابله با شبهات علیه وحدت اسلامی است

به گزارش خبر گزاری کوثر از کرمان کانون پژوهشی افق برتر نشست علمی پژوهشی با موضوع راهکارهای مقابله با شبهات علیه وحدت اسلامی، در فضای مجازی با حضور کارشناس بحث حجة الاسلام والمسلمین حاج آقا فقیهی نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه،  طلاب و اساتید در تاریخ 13/8/1399برگزار نمود.

در ابتدای نشست حاج آقا فقیهی گفت: در تاریخ مشاهده شده که اولین اقدامی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) در همان آغاز تشکیل حکومت اسلامی انجام دادند عهد اخوت میان مسلمانان بود. و همچنین خداوند در قرآن کریم فرموده:  "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا” که این امر خداوند یک اصل اساسی  برای همه دوران هاست. لذا دشمن هم برای مقابله با این اصل اساسی و جلوگیری از رشد دین مبین اسلام راه مقابله و تفرقه با وحدت اسلامی را  در پیش گرفته است. و اولین راهکار و اصل برای مقابله با شبهات علیه وحدت  اسلامی ، یکی بودن و در کنار هم بودن است و شبهات علیه وحدت شبهات تفرقه افکنی است به عنوان مثال فرقه شیرازی فکر جوانان ها را با شبهات تفرقه افکن ، اینکه آیا باید با اهل سنت وحدت داشته باشیمو یا اینکه اگر وحدت داشته باشیم آیا ظلم به حق اهل بیت (علیهم السلام)  نیست، و این شبهه خطرناکی است ، این فرقه اصل را اهل بیت (علیهم السلام)   قرار می دهدکه آیا جان امام معصوم مهمتر است و یا حفظ دین در صورتی با نگاه به سیره معصومین ، ایشان هم برای حفظ دین جان خود را دادند ، امام علی (علیه السلام)  برای حفظ دین 25 سال خانه نشین شد ، امام حسن (علیه السلام)  برای حفظ دین صلح کرد ، امام حسین (علیه السلام) برای حفظ دین به کربلا رفت. بنابراین اصل اساسی حفظ دین است. امام علی (علیه السلام) روایتی دارند میفرمایند: ” یا معشر الفتیان حصّنوا اعراضکم بالادب و دینکم بالعلم” ای جوانان آبرویتان را با ادب و دینتان را با علم حفظ کنید. اگر جوانان دین را با علم انتخاب کنند و نه موروثی و مطالعه داشته باشند این دین نجات بخش است .

ایشان در ادمه به راهکار و اصل دوم مقابله با شبهات علیه وحدت اسلامی  پرداخت و بیان داشت:  بحث رعایت تقوا راهکار دیگری است، تقوا روح انسان را زنده نگه می دارد در قرآن  از تقوا به عنوان ” ان تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا” اگر تقوای الهی رو رعایت کنید به شما فرقان عنایت می کنیم ، فرقان یعنی تشخیص حق از باطل فرقان یعنی صره از ناصره در زمانی که شبهات هجوم می آورند و مردم دچار تردید می شوند و کسی مصون می شود و به راحتی جان سالم بدر می ببرد .

حجة الاسلام و المسلمین حاج آقا فقیهی در پایان گفت: راهکار سوم برای نجات در فتنه ها و شبهات را، فرقان دانست آن هم فرقانی که نام مبارک قرآن کریم هست می باشد . مقام معظم رهبری (مدالظله العالی) فرمود: قرآن را مرتب بخوانید و نگویید درس دارم و… هیچ کاری واجت تر از قرآن خواندن نیست . هم برای دنیای انسان و غوطه ور نشدن در شبهات و هم برای آخرت انسان مفید است . عالم ، باسواد ، بی سواد بی نیاز از قرآن نیست هر کسی باید به قرآن مراجعه کند. بنابراین، وحدت به پا خواسته از علم و تقوا و خواندن قرآن کریم است و باعث نجات می شود.


فرم در حال بارگذاری ...