« نشست علمی پژوهشی با موضوع"اهمیت و فواید پژوهش در حوزه دینراهکارهای مقابله با شبهات علیه وحدت اسلامی »

نشست علمی پژوهشی دشمن شناسی در مکتب حاج قاسم

نوشته شده توسطبازتاب پژوهش مدرسه علمیه بم 2ام اسفند, 1399

اولین گام در دشمن شناسی، شناخت جبهه حق و باطل است

به گزارش خبرگزاری کوثر از کرمان کانون پژوهشی افق برتر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) نشست علمی پژوهشی با عنوان"دشمن شناسی در مکتب حاج قاسم” با حضور کارشناس بحث حجة الاسلام و المسلمین آقای دانشی امام جمعه شهرستان به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تاریخ 13/10/1399در سامانه سیما برگزار نمود.

در ابتدای نشست امام جمعه شهرستان گفت: سردار سلیمانی عبد صالح خدا بود و حضرت آقا مقام معظم رهبری(مدظله العالی)بهترین تعابیر را در مورد ایشان به کار برده اند که فرمود مکتب حاج قاسم یک شخص نیست یک تفکر است. وقتی مکتب شد، باید مکتب را شاگردی کرد؛ ایشان با همه صفات برجسته ای که دارند برای ما الگو هستند. دشمن شناسی در مکتب حاج قاسم با شناخت جبهه حق و باطل و شناخت گستره سرزمینی  این دو جبهه و اهالی این دو جبهه است.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه اولین گام در دشمن شناسی، شناخت جبهه حق و باطل است افزود: بین جبهه حق و باطل تقابل همیشگی وجود دارد و امکان ندارد این دو جبهه با هم کنار بیایند. در مقابلِ اهل جبهه باطل کسانی که در جبهه باطل قرار دارند آیه نورانی قرآن می فرماید:” و الذین مَعه أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم”

حجة الاسلام والمسلمین آقای دانشی بیان داشت: یکی ازمعیارهای مکتب حاج قاسم این است که  باید مشخص کنیم در کدام جبهه هستیم . و ما به عنوان یک شیعه باید گستره جبهه حق را مشخص کنیم و قشر خاکستری جامعه را جذب جبهه حق کرد همان کاری که سردار سلیمانی انجام میداد و مکرراً تاکید می فرمود، ما باید درس بگیریم و رابطه خوبی با این قشر و جوانان داشته باشیم.

ایشان با بیان اینکه هر جبهه یک فرمانده نیاز دارد و فرمانده جبهه حق ولی فقیه است فرمود: در آیات و روایات فراوان ، امر مسلم فرماندهی جبهه حق با ولی فقیهه است و در این زمینه ولایت مداری و باور سردار سلیمانی مثال زدنی است که اگر شاگردی می کند از فرماندهی فرمان می گیرد. جبهه حق وقتی مشخص شد با افرادی که در این جبهه قرار دارند آشنا می شویم ، این جبهه از انسجام برخوردار است. و با توجه به اینکه جبهه حق و باطل تقابل دارند، لازمه این تقابل وحدت و انسجام جبهه حق است.

امام جمعه شهرستان در سخنان پایانی خود گفت: نکته مهم و قابل توجهه این است که آیا جبهه حق گستره خاصی دارد یا خیر؟ و اهل جبهه حق و به تعبیری خودی ها چه کسانی هستند؟آیا خودی آن کسی است که در سرزمین ما زندگی می کند و یا هرکسی که در جبهه حق باشد خواه در یک سرزمین دیگر خودی است، و آیا منافقین و عاملان فتنه 88 خودی هست زیرا ایرانی هستند؟ بنابراین گستره سرزمینی مهم نیست هر کسی که در جبهه حق بود خواه حزب الله لبنان یا انصارالله یمن و یا حشد الشعبی خودی هستند. و شناخت جبهه حق و باطل در جهت شناخت دشمن شناسی لازم و ضروری است و سردار سلیمانی یک دشمن شناس واقعی و به تمام معنا بود.

 


فرم در حال بارگذاری ...