« چکیده تحقیق پایانی برتر با عنوان"سازمان وکالت و پذیرفتن نقش آن در غیبت امام زمان (عج)"اصلاح نفس از نظر امام خمینی »

برگزاری کرسی آزاد اندیشی در مدرسه فاطمه الزهرا(س) بم

نوشته شده توسطبازتاب پژوهش مدرسه علمیه بم 29ام آبان, 1395

کرسی آزاد اندیشی با موضوع"نقش حوزه ها در اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن در جامعه” در حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) بم در تاریخ 8/8/1395 با حضور استاد داور حاج آقا توکلی استاد حوزه ، طلاب و اساتید بر گزار گردید.
در ابتدای جلسه یکی از طلاب به بیان و ارائه نظرات در رابطه با موضوع پرداخت و گفت: حوزه ها و روحانیت در عرصه تبلیغ باید با همه توان و ظرفیت خود در جهت تحقق رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب تلاش نمایند حوزه ها باید با تبلیغ سبک زندگی اسلامی به مردم و ارشاد و کمک به آن ها و پرهیز از اسراف و تجملات نقش موثری در تحقق شعار اقدام وعمل در اقتصاد مقاومتی داشته باشند و نقش بانوان در تحقق این امر حائز اهمیت است.زن باید تفکر اقتصادی داشته باشد واز حداقل درآمد حداکثر استفاده را بکند. طلاب و روحانیون نباید سراغ خانه ها و تجملات و ماشین های آن چنانی بروند و نباید از وسایل و امکانات خارجی استفاده نمایند باید تولیدات داخلی را ارزش نهاده و استفاده کنند همچنین طلاب و روحانیون نباید پول خود را سپرده نمایند در جهت استفاده از سود بانکی آن، و از وام های بانکی با درصد سود بالا پرهیز نمایند.
بعد از ایشان طلاب به بحث و نظر در این مورد پرداختند ودر آخر آقای توکلی با توجه به نظرات موافق و مخالف در آخر بیان داشت روحانیون و طلاب باید به عنوان اولین افراد عمل کننده واقعی با دوری از اسراف ، تجملات و ساده زیستی مردم را در این وادی سوق دهند. ایشان افزود :استفاده از امکانات در حد معمول مانند خانه، ماشین (پژو) و یک دست مبل ساده اشکالی ندارد.حتی الامکان تا میتوانند از وام های بانکی با درصد سود بالا و سپرده گذاری در بانک جهت استفاده از سود آن خوداری نمایند ، و به جای سپرده گذاری در بانک به کار تولید و اقتصادی روی آورند و ایجاد شغل نمایند و مردم را نیز در این جهت تشویق کنند.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: عابدی [عضو] 
5 stars

ضمن سلام و تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) به شما سرور گرامی
ممنون میشم به وبلاگمون سری بزنید
منتظر نظرات شما دوست عزیز هستیم
http://ivan.kowsarblog.ir/?p=342564&more=1&c=1&tb=1&pb=1

1395/12/11 @ 08:44


فرم در حال بارگذاری ...