« نشست علمی و پژوهشی :جنبش علمی و نقش علمای قرن چهارم در تولید علمنشست علمی پژوهشی با موضوع"اهمیت و فواید پژوهش در حوزه دین »

نشست علمی پژوهشی با موضوع رابطه ولایت با شهادت در مکتب شهید سلیمانی

نوشته شده توسطبازتاب پژوهش مدرسه علمیه بم 2ام اسفند, 1399

 

کانون پژوهشی افق برتر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) بم  نشست علمی پژوهشی با موضوع رابطه ولایت با شهادت در مکتب حاج قاسم را با حضور حجة الاسلام والمسلمین عبدالناصر ابراهیمی  طلاب و اساتید در تاریخ 26/7/99 در سامانه سیما برگزار نمود.

حجة الاسلام والمسلمین عبدالناصر ابراهیمی گفت: حضرت آقا فرمودند: به سردار سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنید به چشم یک مکتب و مدرسه درس آموز نگاه کنید. اگر بخواهیم حاج قاسم را در یک کلمه تعریف کنیم"جامعیت برآمده از عقلانیت” است. چهار رکن اصلی و ویژگی های اخلاقی حاج قاسم: 1.ولایت مداری2.اخلاص3.مقاومت دربرابر دشمنان 4.فروتنی و مهربانی نسبت به ضعفا.

ایشان ادامه داد حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) می فرماید: آن کس از شما به مساله ولایت آشنا باشد و در انتظار ظهور مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به سر برد و خود را آماده حکومت عدل جهانی او سازد مانند کسی است که : 1. با مهدی آل محمد(صلی الله علیه وآله ) با سلاحش جهادکرده باشد. سپس فرمود2. به خدا سوگند مانند کسی است که همراه رسول الله با سلاحش جهاد کرده باشد و برای مرتبه سوم بیان داشت 3. بلکه به خدا سوگند همانند کسی است که با رسول خدا(صلی الله علیه وآله) در خیمه شهید شده باشد.

استاد حوزه بیان داشت:حاج قاسم در ولایت مداری1. مو به مو بود، یعنی فرمان مقام معظم رهبری را تمام و کمال انجام می داد. 2.رضایت مقام معظم رهبری را در راستای رضایت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدا می دانست. 3. ثابت قدم بود، هم نسبت به امام در زمان جنگ و هم نسبت به رهبری در این زمان.4. استوار شجاع  و نترس  و حامی ولایت بود. 5. در برابر مقام معظم رهبری خودش را ناچیز و خوار می دانست و همه زندگی اش را با ایشان تنظیم می کرد.

 

 


فرم در حال بارگذاری ...