« نشست علمی پژوهشی با موضوع رابطه ولایت با شهادت در مکتب شهید سلیمانینشست علمی پژوهشی دشمن شناسی در مکتب حاج قاسم »

نشست علمی پژوهشی با موضوع"اهمیت و فواید پژوهش در حوزه دین

نوشته شده توسطبازتاب پژوهش مدرسه علمیه بم 2ام اسفند, 1399

 

کانون پژوهشی افق برتر حوزه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)  نشست علمی پژوهشی با موضوع ‌اهمیت و فواید پژوهش در حوزه علوم دین با حضور استاد خانم زند اقطاعی در تاریخ 25/9/1399 در فضای مجازی برگزار نمود.

در این نشست ابتدا خانم زند اقطاعی به بیان و اهمیت حس کنجکاوی پرداخت و گفت: باید حس کنجکاوی را مدیریت کنید و کنجکاوی نابجا را از خودتون دور کرده  و کنجکاوی هدفمند ایجاد نمایید. که امام علی (علیه السلام) در این مورد فرموده “حسن السوال نصف العلم” کنجکاوی یک طلبه باید هدفمند باشد، طلبه باید دغدغه دین داشته باشد، و کمی سختی راه پژوهش، طلبه را از اهداف خودش باز ندارد.

ایشان در ادامه بیان داشت: طلبه باید، چالش ها، ضعف ها و شبهه ها، ابهام ها را بشناسد و چاره آن را از دین بخواهد، گام اول انتخاب موضوع است، برای اینکه یک موضوع خوب داشته باشیم باید 1. مطالعه 2.تفکر و تأمل کنیم. امام روزانه 8 ساعت مطالعه می کردند و رهبر معظم انقلاب می فرمایند باید جوانان و کودکان را به کتابخوانی عادت دهیم.

خانم زند اقطاعی در بخش بعدی سخنانشان افزود: علم و معرفت، روش شناسی، مهارت یابی، نکات کلیدی خیلی مهم در حوزه پژوهش است. پژوهش یک مسئله مهارتی است سعی کنید در طول سال های تحصیل و سنوات تحصیلی این مهارت را کسب کنید.

 


فرم در حال بارگذاری ...